• Mapa webu
  • Tisk obsahu stánky

Poutní město Nepomuk - rodiště sv. Jana Nepomuckého

 
Dnes je 25.10.2014 23:10:08, Svátek má Beáta, zítra Erik
 

Žádost o vydání rozhodnutí o umístění či změně stavby

Autor: Jaroslav Samek, zveřejněno: 08. 05. 2009 13:03 hod.

Od 1.1.2007 nabyl účinnosti nový zákon č.183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (dále jen „stavební zákon“).

Umísťovat stavby nebo zařízení, jejich změny, měnit jejich vliv na využití území, měnit využití území a chránit důležité zájmy v území lze jen na základě územního rozhodnutí nebo územního souhlasu, nestanoví-li zákon jinak.

Žádost o vydání územního rozhodnutí obsahuje kromě obecných náležitostí základní údaje o požadovaném záměru a identifikační údaje pozemků a staveb.

K žádosti žadatel připojí:

  • a) doklady prokazující jeho vlastnické právo nebo doklad o právu založeném smlouvou provést stavbu nebo opatření k pozemkům nebo stavbám, které jsou předmětem řízení;
  • b) rozhodnutí dotčených orgánů podle zvláštních předpisů a závazná stanoviska;
  • c) stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury;
  • d) dokumentaci záměru;

Žádost o vydání územního rozhodnutí se podává na příslušném formuláři, jehož obsahové náležitosti jsou stanoveny v přílohách vyhl. č. 503/2006 Sb. (www.mvcr.cz).

Rozhodnutí o umístění stavby ani územní souhlas nevyžadují:

  • a) informační a reklamní zařízení o celkové ploše menší než 0,6 m2 umisťovaná mimo ochranná pásma pozemních komunikací;
  • b) stožáry pro vlajky do výšky 8m;
  • c) povrchová zařízení pro rozvod nebo odvod vody na zemědělské půdě nebo na pozemcích určených k plnění funkcí lesa, nejde-li o vodní díla;
  • d) sirény, včetně jejich podpěrných konstrukcí, a související zařízení do celkové výšky 1,5 m;
  • e) signální věže, signály a pyramidy pro zeměměřické účely;
  • f) bleskosvody a zařízení, které tvoří jejich součást;
  • g) informativní značky a oznámení na pozemních komunikacích;
  • h) opěrné zdi do výšky 1 m, které nehraničí s veřejně přístupnými pozemními komunikacemi a s veřejným prostranstvím;
  • i) propustky na účelových komunikacích;
  • j) přenosné stavby, zařízení a konstrukce, jejichž doba umístění na pozemku nepřesáhne 30 dnů v roce;
  • k) signální a monitorovací zařízení umísťovaná na stávajících stavbách;
  • l) důlní díla, důlní stavby pod povrchem a stavby v povrchových lomech a skrývkách, pokud podléhají schvalování a dozoru státní báňské správy podle horních předpisů;
  • m) cirkusové stany pro nejvýše 200 osob a scénické stavby pro film, televizi nebo divadlo;
  • n) sjezdy z pozemních komunikací na sousední nemovitosti;
  • o) označování budov státních orgánů a orgánů veřejné správy, označení veřejně prospěšných staveb, staveb právnických a fyzických osob podnikajících podle zvláštních právních předpisů a označení nemovitých kulturních památek podle zvláštního právního předpisu, popřípadě značkou stanovenou mezinárodní smlouvou;

Rozhodnutí o změně stavby ani územní souhlas nevyžadují:

  • a) stavební úpravy;
  • b) udržovací práce

Místo územního rozhodnutí může stavební úřad vydat územní souhlas, a to na základě oznámení o záměru, pokud je záměr v zastavěném území nebo v zastavitelné ploše, poměry v území se podstatně nemění a záměr nevyžaduje nové nároky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu. Územní souhlas nelze vydat, obsahuje-li závazné stanovisko dotčeného orgánu podmínky, nebo je-li takovým závazným stanoviskem vyjádřen nesouhlas, nebo pokud záměr podléhá posouzení z hlediska vlivů na životní prostředí podle zvláštního právního předpisu.

Územní souhlas postačí v případech:

  • a) staveb, jejich změn a zařízení, která nevyžadují stavební povolení ani ohlášení podle § 103 odst. 1 a 2;
  • b) ohlašovaných staveb, jejich změn a zařízení;
  • c) staveb pro reklamu;
  • d) staveb umísťovaných v uzavřených prostorech existujících staveb, nemění-li se vliv stavby na okolí;
  • e) úprav terénu, násypů a výkopů do 1,5 m výšky nebo hloubky, pokud nejsou větší než 300 m2 a nehraničí s veřejnými komunikacemi a veřejnými prostranstvími nebo nedochází-li k nakládání s odpady;
  • f) skladových, výstavních a manipulačních ploch do 200 m2 mimo vrakovišť a skládek odpadu;
  • g) změn druhu pozemku o výměře do 300 m2;
  • h) změn staveb;

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Všechny žádosti může podávat vlastník dotčeného pozemku nebo stavby, popř. jiná osoba která prokáže jiné právo k nemovitosti (zástupce, nájemce, provozovatel …).

Žadatelem může být fyzická osoba (starší 18 let, způsobilá k právním úkonům), fyzická osoba podnikající nebo právnická osoba.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Spolu se žádostí se předkládají doklady a náležitosti stanovené prováděcím právním předpisem (vyhláška č. 503/2006 Sb. o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření).

Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Žádosti se podávají na úředních formulářích spolu s předepsanými přílohami.

Obsahové náležitosti formuláře jsou stanoveny v příloze vyhlášky č. 503/2006 Sb.;

Tyto formuláře jsou zveřejněny na  – formuláře pro podání - odbor výstavby a životního prostředí

Žádosti se podávají na podatelnu města Nepomuk nebo v kanceláři stavebního úřadu.

Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost se podává na formuláři jehož obsahové náležitosti jsou stanoveny v příloze vyhlášky č. 503/2006 Sb.;

Formuláře jsou k dispozici na internetových stránkách města Nepomuk a na odboru výstavby a životního prostředí města Nepomuk.

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek se platí v podatelně města Nepomuk a stanovuje se podle zákona č.634/2004 Sb., o správních poplatcích:

a) Vydání územního rozhodnutí o umístění stavby nebo rozhodnutí o využití území Kč 1.000

Podle kterého právního předpisu se postupuje

Od 1.1.2007 platí nový zákon č.183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (dále jen „stavební zákon“), který upravuje ve věcech územního plánování zejména cíle a úkoly územního plánování, soustavu orgánů územního plánování, nástroje územního plánování, vyhodnocování vlivů na udržitelný rozvoj území, rozhodování v území, možnosti sloučení postupů podle tohoto zákona s posuzování vlivů záměrů na životní prostředí, podmínky pro výstavbu, rozvoj území a pro přípravu veřejné infrastruktury, evidenci územně plánovací činnosti a kvalifikační požadavky pro územně plánovací činnost.

Tento zákon upravuje ve věcech stavebního řádu zejména povolování staveb a jejich změn, terénních úprav a zařízení, užívání a odstraňování staveb, dohled a zvláštní pravomoci stavebních úřadů, postavení a oprávnění autorizovaných inspektorů, soustavu stavebních úřadů, povinnosti a odpovědnost osob při přípravě a provádění staveb.

Tento zákon dále upravuje podmínky pro projektovou činnost a provádění staveb, obecné požadavky na výstavbu, účely vyvlastnění, vstupy na pozemky a do staveb, ochranu veřejných zájmů a některé další věci související s předmětem této právní úpravy.

Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád ve znění zákona č. 413/2005 Sb.

Proti rozhodnutí se lze odvolat do 15 dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Plzeňského kraje, podáním u zdejšího odboru výstavby a životního prostředí.

Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na náklady účastníka.

Odvoláním lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné.

 

Plzen2015-EHMK-logo-200

Plzeň2014 Evropské hlavní město kultury

 
 
 
 
 

© 2009 – 2014 webdesign, WebEverest CMS - www.MULTIMEDIA-ACTIVITY.cz | Správce webu